Visie


In het onderzoek naar de werkelijkheid tekenen enkele lijnen zich uit: “Het niet-weten en het niet-zijn”. Immers binnen de verschillende vormen die kunst kan hebben, lijken twee vormen mij het interessants. Kunst als commentaar op de actualiteit en kunst die peilt naar betekenissen. 

Intuïtief voel ik me verwant met de tweede vorm.
Persoonlijke beschouwingen en de tijdloze zijnsvragen. Die ontologische benadering van kunst is enerzijds problematisch wegens zijn moeilijk te materialiseren karakter, anderzijds is het boeiend omdat het de belofte inhoudt het onzegbare te vatten en zo de illusie te koesteren om het “zijn” te begrijpen.
Zo ontstaat een nieuwe werkelijkheid die actueel is maar, doordat haar wortels in het klassieke canon liggen, vertrouwd en tegelijk bevreemdend is.
De meeste sculpturen bestaat op zichzelf maar belicht telkens een deelaspect van het centrale thema: Identiteit. (wie ben ik, wie wil ik zijn?)

Het werk laat de toeschouwer de illusie naar een sculptuur te kijken dat buiten hem-of haarzelf ligt.
Figuren koesteren de gedachte te ontsnappen aan de alledaagse banaliteit.